woensdag 20 mei 2015

Poncho met Finse granny square

Wat leuk om te zien dat Eveline van De Stoffenzolder het patroon van de Finse granny square heeft gebruikt voor het maken van een poncho! Het resultaat vind je hier. Erg leuk effect zo met de kleuren van de PTT postzak!

























 

(Bron: http://destoffenzolder.blogspot.nl)

Het patroon van de Finse granny square vond ik op een Finstalige blog en speciaal voor alle Nederlandstalige haakfans vertaalde ik het patroon op mijn blog. Niet omdat ik nou zo goed Fins spreek (ik spreek helemaal geen Fins!) maar omdat het op basis van de foto's goed te volgen is en ik er een uitgeschreven patroon van maakte.

Wil jij het patroon ook gebruiken voor een van je projecten? Hier vind je het Nederlandstalige patroon, en later maakte ik ook een Engelse vertaling.

1 opmerking:

  1. Hallo Vera, heb je nog tips om de Finse granny squares aan elkaar te haken?

    BeantwoordenVerwijderen